چکیده :

پويايي و بقا در عرصه علم و عمل در سطح جهاني نيازمند تنوع در نوع يادگيري، تنوع در مكان يادگيري و تنوع در شيوههاي يادگيري كه منجر به يادگيري عميق و مداوم ميشود است به منظور دستيابي به اهداف آموزش و پرورش و براي يادگيري مهارتهاي مورد نياز دانشآموزان، محققان اين تحقيق طرح يك روز مدرسه بدون كيف و كتاب را در قالب يك رويكرد آلترناتيو پيشنهاد داده و به بررسي تحليلي آن ميپردازند. اين طرح روي تمام دانشآموزان دوره ابتدايي كه به روش توصيفي – تحليلي و با هدف بررسي كاركردهاي طرح يك روز مدرسه بدون كيف و كتاب و تحليل مزيا و معايب آن انجام گرفته است. يافتهها نشان ميدهد طرح يك روز مدرسه بدون كيف و كتاب با داشتن راهبردهاي لازم متناسب با ساحتهاي ششگانه منجر به دستيابي دانشآموزان به هدفهاي برنامه يادگيري تركيبي و منعطف (ايجاد محيطي با نشاط مبتني بر بازي و تحرك، تمرين و رشد مهارتهاي زندگي اجتماعي، خلاقيت و گسترش دنياي اجتماعي دانشآموز، رشد عاطفي، سلامتي جسمي و روحي و...) و در نهايت منجر به تقويت مهارتهاي مورد نياز شهروند مطلوب در وجود دانشآموزان ميشود. يافتههاي اين طرح ميتواند مورد استفاده مديران و معلمان تمام مدارس ابتدايي قرار بگيرد.

کلید واژگان :

مدارس ابتدايي، بدون كيف و كتاب، يادگيري تركيبي.



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک