چکیده :

هدف از انجام مطالعه حاضر، بررسی چهارچوب علمی تحقیقات مرتبط با بازاریابی سبز و همچنین انجام یک جمع بندی مطلوب و ارائه اطلاعات مناسب تری از تحقیقات پیشین می باشد. در این مطالعه جستجوی مقالات در پایگاه های تخصصی صورت پذیرفت و ۱۶ مقاله مرتبط بر اساس معیارهای ورود و خروج انتخاب شدند. یکی از مهمترین و چالش برانگیز ترین مباحث در عصر حاضر، مباحث مربوط به محیط زیست و راه های جلوگیری از آسیب رساندن به آن می باشد به طوری که سالانه مجامع بین المللی جلسات و کنفرانس هایی را برگزار کرده و در مورد محیط زیست و راه های جلوگیری از نابودی آن بحث و گفتگو می کنند .امروزه مردم نیز تمایل به خرید محصولاتی دارند که باعث رساندن آسیب کمتر به محیط زیست می گردد از این رو از شرکت ها و سازمان هایی خرید می نمایند که به این امر توجه داشته باشد. از طرفی دیگر راز موفقیت سازمان ها و شرکت ها ایجاد یک رابطه بلند مدت با مشتریان خود می باشد. با توجه به شرایط امروزی و افزایش نگرانی ها نسبت به مسایل محیط زیست زمانی شرکت ها موفق می شوندیک رابطه بلند مدت با مشتریان خود ایجاد کنند که در برنامه ریزی استراتژیک جهت تعیین سیاست های آمیخته بازاریابی خود به مسایل زیست محیطی نیز توجه کنند.

کلید واژگان :

بازاریابی سبز ، بازاریابی ، محیط زیست ، محصولات سبز



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک