چکیده :

هر ساله تعداد زیادی از استارت¬آپ‌های بیمه قدم به دنیای کسب و کار می‌گذارند که ممکن است برخی از آن‌ها موفق شده و برخی از آن‌ها به دلایلی با شکست روبرو شوند. میان یک ایده جدید و خوب و راه اندازی یک کسب و کار موفق، فاصله بسیار زیادی وجود دارد. لذا این پژوهش با هدف تدوین مدلی در راستای بهبود عملکرد راه اندازی استارت آپ های بیمه ای ایران انجام پذیرفته است. در این پژوهش بعد از تدوین مدل و مشخص نمودن ابعاد و متغیرها جهت مشخص نمودن نقش و تاثیر متغیرهای پژوهش از پرسشنامه استفاده شد. روش تحقیق بکارگرفته در این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. از نرم‌افزار Smart-PLS جهت بررسی فرضیات تحقیق استفاده گردید. یافته‌ها نشان می‌دهد که جهت‌گیری کارآفرینی، شبکه گرایی، نوآوری اکتشافی و بهره برداری، بر عملکرد راه اندازی استارت‌آپ تاثیر معنی داری دارد. همچنین نتایج نشان می‌دهد که کارآفرینی و شبکه‌گرایی به‌طور غیرمستقیم از طریق نوآوری اکتشافی و بهره برداری بر عملکرد راه اندازی استارت‌آپ تاثیر می گذارد. نتایج نشان می‌دهد که انعطاف‌پذیری استراتژیک تأثیر گرایش کارآفرینی، جهت‌گیری شبکه، نوآوری اکتشافی و بهره برداری را بر عملکرد راه اندازی استارت‌آپ تعدیل می‌کند.

کلید واژگان :

شبکه گرایی، گرایش کارآفرینی، نوآوری اکتشافی و بهره برداری، عملکرد راه اندازی استارت¬آپ بیمه، انعطاف پذیری استراتژیک.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک