با توجه به پدیده جهانی شدن اقتصاد و پیوستن ایران در سالهای آتی به سازمان تجارت جهانی، صاحبان صنایع مبلمان و مصنوعات چوبی درتامین نیازهای مشتریان داخلی و توسعه بازارهای صادراتی محصولات خویش بایستی در یک فضای رقابتی باتولید کنندگان منطقه ای و جهانی به رقابت برخیزند. بنابر این در محيط پرتلاطم و رقابتي امروز، کشف نیازها و خواسته های مشتریان و برآورده ساختن آن ها قبل از رقبا، یک شرط اساسی موفقیت برای تولید کنندگان است،به تعبير ديگر بنا به فلسفه جديد بازاريابي يعني مشتري گرايي، بایستی مشتريان را مركز توجه قرار داده و از ديد مشتريان به مسائل نگاه کنند. امروزه فقط جلب رضايتمندي مشتريان كافي نيست و شركتها نبايد تنها به اين موضوع بسنده كنند، بلكه آنها بايد مطمئن شوند كه مشتريان رضايتمندشان، وفادار هم هستند .با توجه به اين مسئله و عدم وجود مطالعات جامع در زمينه ي تعيين شاخص هاي مؤثر بر وفاداري مشتريان در بخش صنایع گوناگون مبلمان چوبی با نشانه هاي افزايش رقابت و عدم اطمينان در محيط كه متأثراز ورود كالاهاي خارجي است، بر اساس ادبيات موجود در مطالعات گذشته، اين پژوهش در پي آن است تا با بررسي ادبيات وفاداري مشتريان به انتخاب شاخص هاي اساسي وفاداري مشتريان پرداخته و با استفاده از مدل های تصمیم گیری چند معیاره، به بررسي و مدل سازي روابط ميان شاخص هاي اساسي وفاداري مشتريان در صنعت مبلمان چوبی ابران بپردازد.
کلید واژگان :شناسايي، رتبه بندي، وفاداري مشتريان، رویکرد ANP، DEMATEL ، MCDM
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 7142962363872874
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : کنفرانس بین المللی مدیریت حسابداری و علوم اقتصادی کیش
- برگزار کنندگان : سازمان کنفرانس ها Innovative Academic
- تاریخ ثبت : 1394/02/01 18:10:38
- ثبت کننده : دکتر میثم مهری چروده
- تعداد بازدید : 394
- تعداد فروش : 1