چکیده :

مدیریت دولتی یکی از حوزه‌های مهم و حیاتی در ساختار سازمانی کشورها است که تاثیر بسزایی بر عملکرد و توسعه جامعه دارد. در این راستا، مدیران دولتی نقش بسزایی در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت دارند و باید از پارامتر‌های موثر نوین در مدیریت بهره‌برداری کنند تا به بهبود عملکرد و افزایش کارآفرینی در سازمان‌های دولتی بپردازند. در دهه های اخیر شاهد ظهور رویكردی جدید در مدیریت دولتی بوده ایم. ضرورت برخورد با چالش هایی از قبیل تغییر تكنولوژی، جهانی شدن، انقلاب اطلاعات و رقابت بین المللی، دولت ها را ناگزیر از ایجاد تغییرات عمده ایی در بخش مدیریت دولتی خود نموده است. ضرورت برخورد با چالش هایی از قبیل تغییر تكنولوژی، جهانی شدن، انقلاب اطلاعات و رقابت بین المللی، دولت ها را ناگزیر از ایجاد تغییرات عمده ایی در بخش مدیریت دولتی خود نموده است. کشورهای درحال توسعه دارای دولتهایی هستند که لازم است با تضعیف ویژگیهای کنونی خود زمینه های استقرار مدیریت دولتی نوین را فراهم سازند.پارامتر‌های موثر نوین در مدیریت دولتی شامل عوامل مختلفی هستند که بهبود عملکرد و کارآفرینی در سازمان‌های دولتی را تضمین می‌کنند. این پارامتر‌ها شامل استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات، توسعه منابع انسانی، استفاده از روش‌های نوین مالی، تحقق شفافیت میباشد. نتایج تحقیق گرایش مدیران بیشتر به سمت ارزشهای مدیریت دولتی نوین و بعبارتی ارزشهای شبه بازار در بخش دولتی است که با نتایج تحقیقات قبلی همخوانی دارد.

کلید واژگان :

مدیریت دولتی، مدیریت نوین، نوآوری ، مدیریت، پارامتر های مدیریت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک