چکیده :

پژوهش حاضر با هدف ‌بررسی وضعیت نظام آموزش‌پایه ایران از منظر زیر ساخت‌های آموزش کارآفرینی انجام شده است. این پژوهش توصیفی پیمایشی به روش کمی و جامعه آماری شامل معلمان، دبیران و مشاوران و روش نمونه‌گیری خوشه‏ای و گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل از آزمون¬های میانگین،آزمون مطلوبیت، با استفاده از نرم‌افزار آماریSPSS21 انجام شده است. با توجه یافته‌های پژوهش، استفاده از راهبردها و اقدامات شامل فراهم‏ساختن تجهیزات آموزشی، ارزیابی‌و‌سنجش توانایی‌های دانش‌آموزان، بازنگری برنامه‏های درسی، برقراری و تقویت مهارت‏های ارتباطی مدیران، معلمان و دانش‌آموزان و برنامه‏های توسعه فردی و اجتماعی در فراگیران ضرورت دارد.

کلید واژگان :

کارآفرینی، نظام آموزش‏پایه، زیرساخت، تکنیک مطلوبیت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک