هدف اصلی این تحقیق شناسایی و تبیین اثرگذاری خود ادراکی از خلاقیت بواسطه استفاده از رسانه¬های اجتماعی بر قصد کارآفرینی الکترونیکی کارآفرینان استان گیلان بود. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و ازنظر شیوۀ گردآوری داده¬ها، توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل 1400 نفر از کارآفرینان استان گیلان بود. در این تحقیق بر اساس جدول مورگان، 302 نفر به روش غیراحتمالی دردسترس به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور جمع¬آوری داده¬ها، ابزار پرسشنامه بین آن¬ها توزیع شد. برای تعیین پایایی سوالات پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. هم¬چنین از آزمون کولموگروف اسمرینوف جهت تعیین نرمال بودن جامعه استفاده گردید که این آزمون نشان داد تمامی متغیرهای تحقیق از توزیع غیرنرمال برخوردار هستند لذا برای آزمون فرضیه¬های تحقیق از روش حداقل مربعات جزئی و نرم افزار PLS استفاده شد. نتایج نشان داد که خود ادراکی از خلاقیت بطور مثبت و معنادار بر استفاده از رسانه¬های اجتماعی و قصد کارآفرینی الکترونیکی اثرگذار هستند. هم¬چنین تاثیر استفاده از رسانه¬های اجتماعی بر قصد کارآفرینی الکترونیکی کارآفرینان بطور مثبت و معنادار مشاهده شد. به علاوه یافته¬ها نشان داد که نقش واسطه استفاده از رسانه¬های اجتماعی در ارتباط بین خود ادراکی از خلاقیت با قصد کارآفرینی الکترونیکی مثبت و معنادار است.
کلید واژگان :سانه های اجتماعی، خلاقیت، خود ادراکی از خلاقیت، کارآفرینی و قصد کارآفرینی الکترونیکی.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6172312686524115
- سال انتشار : 1403
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس بین المللی و ششمین کنفرانس ملی مدیریت مهندسی
- برگزار کنندگان : موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی، غیر دولتی مهرآستان
- تاریخ ثبت : 1403/05/18 18:51:05
- ثبت کننده : مقداد فرج پور پیربستی
- تعداد بازدید : 36
- تعداد فروش : 0