چکیده :

آنچه که امروزه مهم است این است که کارکنان تمایل ندارند در سازمان¬هایی کار کنند که تحت مدل¬ها و نگاه¬های سنتی به کارکنان توجه می¬کنند. درحقیقت آنها در عصر حاضر گزینه¬هایی دارند که در گذشته نداشته¬اند. مهمترین نقش مدیران ارشد سازمان این است که افراد را متقاعد کنند که به سازمان ملحق و به آن تعلق سازمانی پیدا کنند. در واقع یک دلیل برای پیوستن، یک دلیل برای ماندن و یک دلیل برای تعلق داشتن در سازمان داشته باشند. پنج مورد که منجر به می¬شود عبارتند از: معنی بخشیدن؛ اختیار دادن؛ رشد دادن؛ نشان دادن تاثیرگذاری؛ تعریف ارتباطات درست، که این امر از طریق ایجاد سفر تجربه خوب برای کارکنان در سازمان میسر می¬شود.. اگرچه مهم است که بتوانیم راهی را ایجاد کنیم که تعلق سازمانی را در کارکنان ایجاد کنیم، اما مهم¬تر این است که بدانیم چگونه باید شرایطی را به وجود بیاوریم تا این امر امکان¬پذیر باشد. در این مقاله که حاصل یک پروژه پژوهشی است، 29 مرحله سفر کارکنان در یک سازمان دولتی کشور ایران با ماهیت عملیات، منطبق با یک نقشه راه احصا، سپس با استفاده از مدل مربوطه و توزیع پرسشنامه، تجربه جامعه هدف در مسیر شغلی کارکنان، تجزیه و تحلیل شده است. در نهایت ضمن شناسایی نقاط قابل بهبود و نقاط قوت، بر مبنای نتایج حاصل از این تحقیق، اقدام و پروژه¬های بهبود، در راستای ارتقای سطح تعلق سازمانی کارکنان به مدیران ارشد توصیه شده است.

کلید واژگان :

مدیریت تجربه کارکنان ، تعلق سازمانی، سفر کارکنان، مسیر شغلی کارکنان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک