چکیده :

در عصر انقلاب صنعتی 4.0، ادغام فناوری‌های دیجیتال، اتوماسیون و بینش‌های مبتنی بر داده، موج گسترده‌ای از تحول را در همه صنایع، از جمله بخش بیمه ایجاد کرده است. این مطالعه بر تعیین اینکه چگونه پذیرش این فناوری‌ها صنعت بیمه عمر را تغییر می‌دهد و در نهایت سطح رضایت مشتری را افزایش می‌دهد، تمرکز دارد. تجزیه و تحلیل داده¬ها با 385 پاسخ قابل استفاده از بیمه شدگان بیمه عمر در استان اصفهان انجام شده است. روش اتخاذ شده برای این مطالعه مدلسازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS) است. برای بررسی ارتباط پیش بینی رضایت مشتری، از تکنیک پیش¬بینی PLS استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که پذیرش اینشورتک تأثیر مثبتی بر رضایت مشتری در بخش بیمه عمر صنعت بیمه دارد. مدیریت خدمات مشتری و مدیریت خط¬مشی یکی از قوی‌ترین پیش‌بینی‌کننده‌های رضایت مشتری در بخش بیمه عمر صنعت بیمه هستند. نتایج همچنین نشان می¬دهد که بهبود در توزیع آنلاین خدمات بیمه منجر به رضایت بیشتر مشتری در بخش بیمه عمر صنعت بیمه می¬شود. نتایج نشان داد که مدیریت خسارت دیجیتال بر رضایت مشتری موثر می¬ باشد اما میزان تاثیر آن ناچیز است و نسبت به دیگر عوامل از نظر مشتریان بسیار مهم تلقی نمی شود.

کلید واژگان :

فناوری‌های دیجیتال، پذیرش اینشورتک، رضایت مشتری، بیمه عمر، صنعت بیمه.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک