چکیده :

هدف از اجرای پژوهش حاضر بررسی میزان موفقیت آموزش و پرورش شهرستان ازنا در هوشمندسازی مدارس ابتدایی بوده است که دارای شش هدف فرعی می باشد به عبارتی موفقیت یا عدم موفقیت آموزش و پرورش شهرستان ازنا درهوشمندسازی مدارس را از شش بعد میزان استفاده ازرایانه درکارهای شخصی،میزان استفاده ازرایانه ومنابع الکترونیکی درتدریس،روش های تدریس دریاددهی یادگیری،میزان استفاده ازمنابع اطلاعاتی،نظام آموزشی،موانع کاربرد تجهیزات چندرسانه ای درفراین دیاددهی یادگیری بررسی شده است. روش این پژوهش توصیفی پیمایشی بوده و جامعه آماری این پژوهش ، ۶ مدرسه از مدارس ابتدایی هوشمند شهرستان ازنا در سال تحصیلی 1394-95 که مورد بررسی قرار گرفت. تعداد 6 مدیر در این پژوهش به تکمیل پرسشنامه ها پرداختند. ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته با 29 سوال 6 گزینه ای گزینه ای بود. نتایج تحلیل های آماری بیانگر این است که اداره کل آموزش و پرورش شهرستان ازنا در هوشمند سازی مدارس موفق بوده است. همچنین آموزش و پرورش شهرستان ازنا در هوشمند سازی مدارس از شش بعد میزان استفاده ازرایانه درکارهای شخصی،میزان استفاده ازرایانه ومنابع الکترونیکی درتدریس،روش های تدریس دریاد دهی یادگیری،میزان استفاده ازمنابع اطلاعاتی،نظام آموزشی،موانع کاربرد تجهیزات چندرسانه ای درفرایند یاددهی یادگیری موفق بوده است.

کلید واژگان :

شهرستان ازنا ، مدارس هوشمند ، مدیران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک