چکیده :

این پژوهش با هدف بررسی نقش بازیهای آموزشی در میزان یادگیری و رشد تحصیلی دانشآموزان ابتدایی ناحیه 2 شهرستان ارومیه انجام گرفته استتحقیق حاضر از نظر هدف و ماهیت از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر فلسفه پژوهش از نوع کمی و از منظر استراتژی و مسیر اجرا نیمهآزمایشی بوده و از طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه کنترل استفاده شده است جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان ابتدایی ناحیه 2 شهرستان ارومیه بود که بر اساس آمار سال 1404 - 1403 به تعداد 12659 نفر بودند، از بین این افراد دو کلاس 30 نفره به عنوان گروه کنترل و آزمایش انتخاب شدند نتایج آزمون تحلیل واریانس نمرات میزان یادگیری را نشان می دهد میزان یادگیری در گروه تجربی در دو نوبت اندازه گیری پیش آزمون پس آزمون با هم تفاوت معنی داری دارند ) p<0.05 (. اما در گروه کنترل این آزمون ها با هم تفاوت معنی داری ندارند، همچنین ضریب اتا در گروه آزمایش ) 745 / 0( مناسب است که نشان دهنده تغییرات به وسیله مداخله می باشد. همچنین رشد تحصیلی در گروه تجربی در دو نوبت اندازه گیری پیش آزمون پس آزمون و پیگیری با هم تفاوت معنی داری دارند ) p<0.05 (. اما در گروه کنترل این آزمونها با هم تفاوت معنی داری ندارند، همچنین ضریب اتا در گروه آزمایش به ترتیب ) 620 / 0 ( مناسب است که نشان دهنده تغییرات به وسیله مداخله می باشد.

کلید واژگان :

بازی های آموزشی، میزان یادگیری، رشد تحصیلی.



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک