این تحقیق به دنبال بررسی رابطه هوش مصنوعی (AI) با یادگیری ماشینی (ML) در شخصیسازی آموزش می باشد به عبارتی هدف اصلی این پژوهش، تحلیل چگونگی تأثیر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در فرایند شخصیسازی آموزش در نظام آموزشی و ایجاد تجارب یادگیری متناسب با نیازهای فردی دانشآموزان بوده است. روش تحقیق پژوهش حاضر از نظر هدف و ماهیت از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر فل سفه پژوهش از نوع تحقیقات کمی و از منظر ا ستراتژی و م سیر اجرا از نوع ماتریس همب ستگی می با شد از طریق ضریب همبستگی اسپیرمن صورت گرفته است جامعه آماری پژوهش حاضر کارکنان و معلمان آموزش و پرورش ناحیه یک به تعداد 8663 نفر می باشد،روش نمونه گیری تصادفی طبقهای است که حجم نمونه از طیق فرمول کوکران 384 نفر به دست آمد. بر اساس متغیرهای مورد بررسييی پرسييشيينامه ای با 67 سييلال در مقیاس کیترت تنظیم شييد و از آن طریق اطلاعات جمعآوری شييد. نتایج تحلیل دادهها نشان داد که بین هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در شخصیسازی آموزش رابطهای معنادار وجود دارد و این ارتباط با ضریب همبستگی اسپیرمن تأیید شد. یافتهها همچنین حاکی از آن است که استفاده از این فناوریها میتواند به بهبود فرایند تدریس، تسهیل در شناسایی نیازهای فردی دانشآموزان و ارتقای کیفیت آموزش کمک کند. این تحقیق به معلمان و مدیران آموزشی توصیه میکند که از قابلیتهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای شخصیسازی و بهینهسازی فرایندهای آموزشی بهرهبرداری کنند
کلید واژگان :هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، شخصی سازی آموزش.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6174142370344470
- سال انتشار : 1403
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : پنجمین همایش ملی دانش آموزش محتوا در آموزش ابتدایی
- برگزار کنندگان : دانشگاه فرهنگیان اردبیل
- تاریخ ثبت : 1403/12/18 12:18:23
- ثبت کننده : فرشید رستم زاده
- تعداد بازدید : 8
- تعداد فروش : 0