چکیده :

از آنجا كه دانشگاه ها به عنوان متوليان اصلي تربيت و پرورش منابع انساني متخصص در جامعه، نقش اساسي دارند، توجه به مقوله ي كارآفريني دانشگاهي به توسعه ي بهتر اين امر كمك مي كند. شايد تغيير رويكرد دانشجويان و دانش آموختگان از كارجويي به كارآفريني به سبب درك اين مطلب است كه در دنياي امروز دانش آموخته اي نسبت به سايرين داراي مزيت رقابتي است كه پا را از حوزه ي دانش و محفوظات خود فراتر گذاشته و در حل مسائل عملي آن محدوده ي تخصصي، مهارت داشته و موفق عمل كند. به همين دليل است كه آموزش كارآفريني در دو حالت ساخت يافته با برنامه هاي آموزشي گوناگون و گاهي با صرف وقت زياد يا كارگاه ها و سمينارهاي آموزشي كوتاه مدت مورد توجه بيشتري قرار مي گيرد.این پژوهش با هدف تبیین دانشگاه و نقش آن در کارآفرین و کارآفرینان سازمانی می باشد.این تحقیق با توجه به اینکه به صورت مروری بر ادبیات و همچنین کتابخانه ای بوده و اینکه دانشگاه را مورد بررسی قرار داده که چگونه بر ایجاد کارآفرین از طریق پژوهش ها و دوره های آموزشی کارآفرینی دانشجویی تاثیر دارد،در آخر نیز با توجه به جمع بندی مطالب و همچنین نتیجه گیری به بیان پیشنهاداتی پرداخته است.

کلید واژگان :

دانشگاه، کارآفرین، کارآفرینی



ارزش ریالی : 200000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک