چکیده :

دارایی های فکری و جايگاه امروزي آن در تجارت جهان و نقش ارزشمند در توسعه و كسب درآمد، نشان دهنده ی اهميت بسزايي دارایی های فکری است. کارآفرینی زمانی می تواند ارزش آفرینی کند که بتواند ارزش های فرهنگی را به گونه ای نوآورانه احیاء کند. سیاست های کارآفرینی کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. اما بطور کلی می توان دو سیاست اقتصاد آزاد در کارآفرینی که در تاريخ‌ اقتصاد به‌ كشورهاي‌ پيشرفته‌ معروف‌ هستند، و سیاست های جایگزینی واردات و توسعه صادرات که ویژه کشوره های در حال توسعه از جمله سیاست کارآفرینی ایران در این گروه از سیاست ها می باشد. به نظر می رسد این تفاوت ها بخاطر ارزش های فرهنگی و باورهای مختص آن فرهنگ باشد که در جهت تحقق رشد و شکوفایی اقتصادی و اجتماعی جامعه نهفته است. برای تمرکز بر مشتری در بازار، تفاوت عمده ای بین کشیدن محصولات/خدمات بسمت بازار و کشش محصولات از سوی بازار وجود دارد. افراد کارآفرین در هر جامعه، سرمایه های اجتماعی آن جامعه محسوب میشوند، دولت ها برای جلوی گیری از مهاجرت افراد کارآفرین و نخبه، با توجه به موقعیت اقتضایی موجود، می توانند در قالب سیاست های مختلف اقتصادی، اقتصاد آزاد، جایگزینی واردات و توسعه صادرات و همچنین راهکارهای مشابه نظیر ارائه تسهیلات برای راه اندازی کسب و کار، تجاری سازی ایده ها، برای کاهش آسیب های اقتصادی ناشی از واردات محصولات، در جهت تولید چند محصولی اقدام به حمایت های همه جانبه از افراد کارآفرین نماید. در این مقاله به بررسی میزان کاربرد مفاهیم بازگانی(داخلی – خارجی) در جهت تحقق تجاری سازی فعالیت های(طرح، ایده) کارآفرینانه، و ارائه راهکارها متناسب با تجارت و بازار برای عملیاتی کردن طرح های کارآفرینانه می پردازیم.

کلید واژگان :

کارآفرینی، فرهنگ کارآفرینی، کارآفرینی بومی، سیاست های کارآفرینی، تجارت بین الملل، سرمایه گذاری مخاطره پذیر.



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک