چکیده :

عصرکنونی دوره تحولات شتابنده وغیر قابل پیش بینی است.پر واضح است شناسایی عوامل تأثیر گذار محیط درونی سازمان وکیفیت تعامل این عوامل(شناخت بافت سازمانی)سازمان را قادر می سازد تا به رشد وبالندگی وبقاء خود کمک کند.داشتن توان آینده نگری،شناسایی بافت سازمانی وبرنامه ریزی اثر بخشی موفقیت در آینده در گرو دارابودن تفکر استراتژیک است.سازمانها وشرکتهای موفق از فرصتهای نهفته ومنافع پنهان در آنها با اندیشه استراتژیک بهره برداری کرده وبرای سامان دادن تولیدات ملی نیاز به یک تفکر راهبردی می باشد.در این مقاله ضمن تشریح مفاهیم بافت سازمانی وتفکراستراتژیک واجزاء موثر بر تفکر استراتژیک در بافت سازمان وتولید ملی در ادامه به بررسی رابطه بین تفکر راهبردی وتولید ملی پرداخته می شود.بررسی مفاهیم نظری نمودار می سازد که بین بافت سازمان متشکل از اجزاء(فرهنگ سازمانی مشارکتی،ساختار سازمانی ارگانیک،وسیستم پاداش وخدمات عملکردگرا)وتفکر استراتژیک رابطه وجود داشته که این زمینه شرایط مناسبی را جهت افزایش وارتقاء تولید ملی مهیا می نماید.

کلید واژگان :

بافت سازماني، تفكر استراتژيك، تولید ملی



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک