چکیده :

امروزه، برندها به عنوان دارائی هاي ارزشمند یک شرکت محسوب می شوند و ساخت یک برند قوي هدف نهایی بسیاري از سازمان هاست. پژوهش حاضر به بررسي عوامل مؤثر بر ارزيابي نگرش مصرف كنندگان از توسعه برند ورزشی (مطالعه موردی: برند آلشپورت) می پردازد. تحقيق حاضر، از نوع توصیفی- همبستگی بوده و بصورت میدانی انجام گرفته است. جامعه آمارى پژوهش شامل کلیه مصرف کنندگان محصولات ورزشی آلشپورت در سطح شهر تبریز می‌باشد و نمونه پژوهش 252 نفر از این جامعه که با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه برای تعداد جامعه نامشخص به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و هدفمند انتخاب شده است. ابزار پژوهش پرسش‌نامه ی ارزیابی نگرش مصرف‌کنندگان از تعمیم برند می باشد که روايي آن به تأييد اساتيد متخصص مديريت ورزشي رسيد و پایایی آن در مطالعه مقدماتی بر روی 30 نفر از نمونه و با ضريب آلفاي كرونباخ 79/0 برآورد شد. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از رگرسیون تک متغیره و برای نرمال بودن داده ها از آزمون کالموگروف اسمیرنف در نرم افزار Spss 20 استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که تجربه برند، تصوير برند، تناسب درك شده برند، رضایت برند، وفاداری برند، اعتماد برند و ارزش ویژه ی برند تأثير معناداري بر ارزيابي نگرش مصرف كنندگان از توسعه برند دارد. اين در حالي است که تناسب ادراک شده و تصویر برند بیشترین تأثیر را بر نگرش مصرف كنندگان از توسعه برند دارند. بنابراین اگر بين محصولات و کالاهای ارائه شده توسط شركت تناسب وجود داشته باشد يعني نوع و حيطه محصولات ارائه شده در يك رده مشابهي قرار گرفته باشد و مشتریان تصویر خوبی نسبت به برند اصلی داشته باشند، در نتیجه نگرش آن ها از توسعه برند مثبت خواهد بود

کلید واژگان :

توسعه برند، ارزیابی نگرش مصرف کنندگان، تصویر برند، تناسب ادراک شده



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک