تجارت بعنوان عاملی سازنده و زیربنایی در رونق اقتصاد کشور وارزآوری و اشتغالزایی محسوب می شود و نقش مهمي در رفاه اجتماعی دارد و بخاطر اهميتی که در عرصه جهانی یافته ، دولتها اقدام به حمايت از فعاليت هاي تجاری به طرق مختلف از قبیل تسهیل زیرساخت های تجارت از جمله تجارت الترونیک پرداخته اند.تجارت الکترونیک یکی از راه های مدرن کسب و کارهای نوین می باشد که جایگزین کسب و کارهای تجاری سنتی گران قیمت شده است و با صرفه اقتصادی همراه است .هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر شیوه پرداخت آنلاین در تجارت الکترونیک بر بازدهی اقتصادی شرکت های بازرگانی پوشاک تهران می باشد.این تحقیق توصیفی- پیمایشی و جامعه آماري آن 30 شرکت مطرح در این حوزه می باشد، ابزار گردآوري اطلاعات، پرسشنامه (لیکرت)و داده ها با کمک نرم افزارSPSSوExcel تجزیه و تحلیل شدند.اطلاعات در دو بخش توصيفي واستنباطي مورد بررسي قرار گرفتند. اعتبار پرسشنامه توسط آلفا کرونباخ 95% مورد تایید قرار گرفت و نتایج نشان داد که پرداخت آنلاین در تجارت الکترونیکی بر بازدهی اقتصادی شرکت های مذکور تاثیر دارد و طبق آزمون فریدمن موثرترين آنها بترتیب شامل روش پرداخت همراه ، موبایل وب ، پرداخت بر مبنای اشتراک پیام کوتاه و صورت حساب مستقیم است.
کلید واژگان :تجارت الکترونیک، پرداخت آنلاین ، بازدهی اقتصادی، شرکت های بازرگانی پوشاک
ارزش ریالی : 200000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 7146141600779151
- سال انتشار : 1394
- نوع مقاله : چکیده مقاله پذیرفته شده در کنفرانس ها(فایل کامل مقاله بارگزاری گردد)
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : نخستین کنفرانس بینالمللی پارادایمهای نوین مدیریت - هوش تجاری و سازمانی شهید بهشتی
- برگزار کنندگان : دانشگاه شهید بهشتی تهران
- تاریخ ثبت : 1395/02/04 17:23:27
- ثبت کننده : متینه مقدم
- تعداد بازدید : 330
- تعداد فروش : 0