چکیده :

دانشگاه ها به عنوان نهادی مهم و بنیادی در فرهنگ سازی و توسعه و جهت دهی نگرش ها نیازمند برنامه ریزی صحیح و اصولی جهت اثرگذاری مطلوب می باشند. اولین اصل در هر نوع برنامه ریزی شناخت مخاطبین و نیازهای ایشان می باشد که این امر در برنامه ریزی های فرهنگی دانشگاه ها با غفلت صورت می پذیرد. رویکرد مطرح شده در این مقاله، برنامه ریزی مسئله محور می باشد که با تمرکز بر مسئله و نیازهای مطرح شده در جامعه هدف نسبت به طراحی برنامه های خلاق و اثرگذار اقدام می شود. همچنین با بیان نقاط ضعف برنامه ریزی های تکراری و کلیشه ای، استفاده از تکنیک های خلاقیت و حل مسئله در ارائه راهکار های مناسب جهت برنامه ریزی اثرگذار فرهنگی پیشنهاد شده است.

کلید واژگان :

برنامه ریزی فرهنگی، نیاز سنجی، حل مسئله، خلاقیت



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک