چکیده :

ارتباطات یکی از مهم ترین ابزار جامعه متمدن امروزی و مؤثرترین عامل در جهت رشد و توسعه سازمان¬ها به شمار می-رود. لذا هدف از این پژوهش برآورد سهم نسبی میزان تغییر سازمانی از میزان ارتباطات سازماني کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل 144 نفر از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد بود. حجم نمونه نیز با توجه به جدول کرجسی و مورگان 105 نفر برآورد شد. این پژوهش از نوع توصیفی و به شیوه پیمایشی اجرا گردید. ابزار اندازه گیری آزمودنی‌ها پرسشنامه های استاندارد ارتباطات سازمانی اثر بخش و پرسشنامه تغییر سازمانی بود. که پایایی پرسش¬نامه¬ها به ترتیب 83/0، 79/0 برآورد گرديد. یافته¬های حاصل از تحلیل داده¬ها نشان داد که ارتباطات سازمانی اثر بخش رابطه مثبت و معناداری با تغییر سازمانی دارد. همچنین میان مؤلفه¬های ارتباطات سازمانی اثر بخش(مجراهاي ارتباطي، ساده سازي، گوش دادن، کنترل هیجان، استفاده از بازخورد و ارتباطات غیر کلامی) و تغییر سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود داشت. به نظر می¬رسد به دلیل ماهیت ارتباطات سازمانی اثربخش و اهمیت رابطه اثربخش کارکنان با یکدیگر شاهد خواهیم بود کارکنان نسبت به تغییرات سازمانی مقاومت کمتری نشان دهند.

کلید واژگان :

ارتباطات، تغییر، سازمان، ورزش، یزد



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک