چکیده :

پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین سبک رهبری تحول آفرین با مدیریت دانش در آموزش وپرورش شهر کرمان می باشد. جامعه آماری این پژوهش را تمام کارکنان آموزش و پرورش شهر کرمان تشکیل می دهند. با روش نمونه گیری تصادفی ساده و تعداد200 نفر از کارکنان انتخاب شدند ابزار سنجش عبارت از پرسش نامه استاندارد باس والیو(1995) برای سبک های رهبری تحول آفرین و پرسشنامه استاندارد ادوارد سالیس و گری جونز (2002) برای مدیریت دانش با ابعاد رهبری و مدیریت در سازمان،کار تیمی ،خلق دانش ،عدالت دیجیتالی، ایده ها وماموریت،استراتژی،فرهنگ سازمانی،سرمایه سازمانی،سرمایه عقلانی،سازمان یادگیرنده می باشد که این پرسشنامه ها بر روی کارکنان اداره آموزش و پرورش اجرا شد. از بررسی و تجزیه وتحلیل آماری (رگرسیون چند متغیره خطی) نتایج اینگونه بود که تغییرات متغیر وابسته مدیریت دانش توسط ابعاد سبک رهبری تحول گرا پوشش داده می شود و بیشترین اثر مستقیم را می توان تحت عنوان اثر مستقیم کمال گرایانه در بعد تحول گرا بر مدیریت دانش عنوان نمود.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، آموزش و پرورش، سبک رهبری تحول آفرین.



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک