پژوهش حاضر به بررسی رابطه و نقش انگیزش شغلی در پیش بینی سبک های دیریتم کلاس درس معلمان اختصاص یافت. این پژوهش با روش همبستگی انجام شد. جامعه آماری شامل معلمان شاغل مقاطع متوسطه اول و دوم در شهرستانهای پاوه و جوانرود بود. با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نمونه آماری به تعداد 300 نفر انتخاب شدند. ابزارهای مورداستفاده در پژوهش شامل پرسشنامه انگیزش شغلی هرزبرگ (1960) و پرسشنامه سبک های مدیریت کلاس (منابع اقتدار) فرنچ و ریون (1960) بودند. داده های گردآوری شده به کمک ضریب همبستگی و رگرسیون مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند. نتایج به دست آمده نشان داد که بین مولفه ها و عوامل انگیزش شغلی با سبک های پنجگانه مدیریت کلاس درس معلمان رابطه معناداری وجود دارد. همچنین مولفه هایی از انگیزش شغلی در پیش بینی سبک های مدیریت کلاس معلمان نقش داشتند. از میان مولفه های انگیزش شغلی، مولفه هایی همچون حقوق، موفقیت، ماهیت و سرپرست، توانایی بیشتری در تبیین و پیش بینی سبک های مدیریت کلاس داشتند.
کلید واژگان :انگیزش شغلی ، سبک های مدیریت کلاس ، متوسطه
ارزش ریالی : 200000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 7164037067523490
- سال انتشار : 1397
- نوع مقاله : چکیده مقاله پذیرفته شده در کنفرانس ها(فایل کامل مقاله بارگزاری گردد)
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : تهران-پنجمین همایش ملی روان شناسی مدرسه
- برگزار کنندگان : آموزش و پرورش
- تاریخ ثبت : 1400/10/03 22:01:15
- ثبت کننده : مسلم امیری
- تعداد بازدید : 330
- تعداد فروش : 0