چکیده :

در سال هاى اخير اين باور در ميان مديران به وجود آمده است كه رشد و سودآورى در تمامى صنايع به عواملى هم چون نگاه مشتريان آن صنعت بستگى دارد. امروزه مديران خود را موظف مى دانند كه بين داشته هاى خود و خواسته هاى مشتريان تعادل برقرار كرده و در قدم اول براى نيل به موفقيت، شناختى كامل از مشتريان و خواسته هاى متفاوت آن ها بدست آورند. در اين پژوهش نقش سامانه ى مديريت ارتباط با مشترى بر روى بالا رفتن سطح مديريت كيفيت و بهره ورى بررسى مى گردد. اين پژوهش نشان مى دهد كه اين ارتباط دو سويه باعث توسعه يافتگى و پايدارى صنعت در بلندمدت خواهد شد. در ابتدا مفاهيم ارتباط با مشترى و مديريت كيفيت و بهره ورى از نظر صاحب نظران بيان گرديده، در مرحله ى بعد تأثير متقابل مفاهيم ياد شده بررسى شده است. اين پژوهش نشان مى دهد كه مديران براى ارتقاء سطح صنايع تحت نظر و نيل به اهداف تعيين شده ناگزير به ايجاد ارتباط قوى و كارآمد با مشتريان خود هستند. مديران با ايجاد سامانه ى مديريت ارتباط با مشترى در صنايع مى توانند باعث ايجاد تغيير و بهبود همه جانبه در صنايع وابسته شوند. اين بهبود، سطح بهره ورى را افزايش داده و رضايتمندى مشتريان را در پى خواهد داشت.

کلید واژگان :

مديريت ارتباط با مشترى، مديريت كيفيت و بهره ورى، رضايتمندى، صنعت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک