چکیده :

چکیده پويايي و بقا در عرصه علم و عمل در سطح جهاني نيازمند يادگيري معنادار، عميق و مداوم است و سنجش تحقق يافتن آن به عهده نظام ارزشيابي است. سنجش و ارزشیابی یک فرایند نظام دار برای جمع آوری، تحلیل و تفسیر اطلاعات است که به منظور دستیابی به اهداف آموزش و پرورش و برای تشخیص میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به کار می رود . این پژوهش به روش توصیفی – تحلیلی و با هدف بررسی سنجش در کلاس های ترکیبی منعطف انجام گرفته است . یافته ها نشان می دهد کلاس های ترکیبی مشتمل بر ترکیب فناوری و تمرینات و مطالب آموزشی آنلاین در آموزش حضوری (سنتی) و مبتنی بر آموزش و یادگیری ترکیبی می باشد . یادگیری ترکیبی با بکارگیری ابزارهای متنوع و فناوری های پیشرفته ،سعی در بهبود کیفیت و توسعه کمی فعالیتهای آموزشی دارد. یکی از بخش‌های ضروری در کلاس‌های درس ترکیبی، داشتن راهبردهای لازم برای سنجش میزان دستیابی دانش‌آموزان به هدف‌های برنامه یادگیری ترکیبی است. در صورتی که ارزشیابی صحیح و مناسبی صورت نگیرد، تبعاتی همچون کاهش علاقه به دانش آموزان، هدر رفتن سرمایه های مادی و انسانی، افزایش نرخ مردودی و تکرار پایه، اختلال در رشد عاطفی دانش آموزان، از میان رفتن خلاقیت و... را در پی خواهد داشت. سنجش ، ارزشیابی ، یادگیری ترکیبی

کلید واژگان :

سنجش ، ارزشیابی ، یادگیری ترکیبی



ارزش ریالی : 150000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک