چکیده :

امروزه، تيم ها نقش چشمگيري در موفقيت سازمان ها و دستيابي به مزيت رقابتي ايفا مي كنند. پژوهش حاضر به بررسي تأثير پاداش اجتماعي بر تسهيم دانش و فرهنگ مشاركت تيمي مي پردازد . اين پژوهش از نظر هدف كاربردي و از نظر روش پژوهش توصيفي - همبستگي است. پاداش اجتماعي به منزلة متغير مستقل، تسهيم دانش و فرهنگ مشاركتي به منزلة متغير هاي وابسته، و تعهد عاطفي نسبت به تيم به منزلة متغير ميانجي درنظر گرفته شد . جامعة آماري اين پژوهش عبارت است از تيم هاي كنترل كيفيت شركت هاي توليد كنندة قطعات خودرو در استان مازندران. براي جمع آوري داده ها از نمونة در دسترس استفاده شد. در مجموع ، 210 پرسشنامه بين اعضاي نمونه توزيع شد. براي بررسي روايي سازه از تحليل عاملي تأييدي 0 محاسبه شد . / استفاده شد. پايايي پرسشنامه هم با استفاده از ضريب آلفاي كرونباخ 83 يافته هاي پژوهش نشان داد پاداش اجتماعي در تعهد عاطفي اعضا نسبت به تيم تأثير مثبت ي دارد. تعهد عاطفي تيمي هم در فرهنگ مشاركت تيمي و تسهيم دانش بين اعضاي تيم تأثير مثبت و معنادار دارد.

کلید واژگان :

پاداش اجتماعي، تعهد عاطفي تيمي، تسهيم دانش، فرهنگ مشاركت تيمي.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک