چکیده :

دانشگاه كارآفرين مفهومی جذاب و معرف دانشگاه هايي است كه فرصت ها، رويه ها، فرهنگ ها و محيط هاي سودمندي را به منظور ترغيب و پذيرش كارآفريني دانشجويان و دانش آموختگان فراهم مي آورند. دانشگاه كارآفرين مكاني است كه كارآفريني بخشي از اساس نهادي آن می¬باشد. ظهور دانشگاه كارآفرين در واقع پاسخي به اهميت روزافزون دانش در نظام ملي و منطقه اي نوآوري و ادراك جديد از دانشگاه است. هدف از پژوهش حاضر ارزیابی شاخص های دانشگاه هزاره سوم (دانشگاه کارآفرین)، در دانشگاه مازندران از طریق سیستم استنتاج فازی می باشد. روش این پژوهش از نظر نحوه‌ی گردآوری داده‌ها، روش پيمايشي و از نظر مقاصد پژوهش، کاربردی است. جامعه آماري اين تحقيق، 75 نفر از اساتید، متخصصین و مسئولین دانشگاه مازندران مي باشند، که برای نمونه گيری آن از روش سرشماری استفاده شد. در تحقیق حاضر، از پرسشنامه دانشگاه کارآفرین گیب (2012)، و به منظور تجزيه و تحليل داده ها از آزمون فرضیه فازی استفاده شده است. یافته ها نشان داد که ویژگی ها و شاخص های دانشگاه کارآفرین در دانشگاه مازندران، مؤلفه های چشم انداز، مأموريت و استراتژي دانشگاه؛ حاكميت و ادارة دانشگاه؛ ساختار و طرح سازماني؛ چند رشته اي، فرا رشته اي؛ قدرت نفوذ و استفاده از منابع متنوع؛ مديريت ذينفعان و ارزش هاي جامعه؛ دانش آموختگان؛ انتقال دانش؛ مركز رُشد، تأمين مالي مخاطرات در شركت هاي مشتق از دانشگاه؛ بين المللي سازي، و در نهایت، آموزش كارآفرينانه و آموزش سرمايه گذاري، در سطح نامناسبی قرار دارند.

کلید واژگان :

دانشگاه هزاره سوم، آموزش عالی، کارآفرینی، دانشگاه کارآفرین



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک