زمینه و هدف: آموزش الکترونیکی نوعي استفاده ساخت¬مند و هدف مند از سیستم الکترونیکی و کامپیوتري برای پشتیبانی از فرایند یادگیری می باشد. با توجه به اینکه هدف آموزش الکترونیکی تحول در ابزار ها و روش ها در جهتی است که هر فرد در هر زمان و هر مکان بتواند با امکانات خودش و در زمانی که خود مشخص می کند مشغول یادگیری شود، طرح چالشهای آموزش الکترونیکی برای هشدار به منظور ایجاد تمرکز بیشتر، انجام پیش بینی لازم، تدارک و سرمایه گذاری مناسب، و تهیه برنامه استراتژیک در سیستم یادگیری اقدامی لازم و برای موفقیت آن ضروری است. هدف پژوهش حاضر بررسی موانع توسعه آموزش الکترونیکی در نظام آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز بود. روش بررسی: روش پژوهش در این مطالعه، روش آمیخته با الگوی کیفی، کمی، کیفی بود و با استفاده از مصاحبه و پرسشنامه محقق ساخته به انجام رسید. نمونه¬های این تحقیق از 163 نفر از اعضاء هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، که با روش نمونه¬گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند، تشکیل گردیده است.روایی و پایایی(92/0) ابزار مورد استفاده در این تحقیق بررسی و مناسب گزارش شدند. روش آماری بکار گرفته شده برای این مطالعه، ميانگين، انحراف استاندارد و تحليل عاملي بوده است. یافته ها: نتایج نشان داد که عامل مدیریتی با میانگین 07/4 ، عامل تکنولوژی با میانگین 03/4، عامل سازمانی با میانگین 85/3، عامل فردی با میانگین 83/3 به ترتیب بر موانع آموزش الکترونیکی دانشگاه شهید چمران اهواز مؤثر بوده اند. نتیجه گیری: هر یک از عامل های بخش نتایج، در آموزش عالی مجازی بهصورت ترکیبی در آموزش عالی مهم و مؤثر می باشند.
کلید واژگان :آموزش عالی الکترونیکی، عوامل مدیریتی، عوامل سازمانی، عوامل فردی، عوامل فناورانه
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک