هدف از این پژوهش تعیین راهکارهای تحقق اساسی ترین الزامات دانشجویان از کیفیت دوره کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه های دولتی تهران بود. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش، به صورت کیفی بود. براي دستيابي به هدف پژوهش، نمونه ای به حجم 14 نفر از اساتید علوم تربیتی و روانشناسی تربیتی به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محققساخته گسترش عملکرد کیفیت شامل دو بخش بازپاسخ و بسته پاسخ بود. روایی ظاهری پرسشنامه بر اساس نظر هفت نفر از اساتید، مورد بررسی و تأیید قرار گرفت و پایایی آن نیز، پس از کدگذاری و کمّیسازی پاسخ ها، از طریق آلفای کرونباخ مورد بررسی و با ضریب (0/73) تأیید شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش مقوله بندی و تشکیل ماتریس خانه کیفیت انجام شد. به طور کلی بیست راهکار براي بهبود کیفیت دوره شناسایی و به ترتیب اهمیت اولویتبندی شدند که میتوان این راه کارها را در پنج حیطه ارتقا فعالیت های تدریس، ارتقا فعالیت های پژوهشی، ارتقا امکانات فیزیکی، برگزاری نشست ها، کارگاه ها و برنامههای بالندگی اعضای هیأت علمی دسته بندی نمود.
کلید واژگان :عملیات فرایند کلیدی، خانه کیفیت، رشته روانشناسی تربیتی، دانشجویان
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک