چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مدیریت استعداد با یادگیری سازمانی در دانشگاه بوعلی سینا همدان بود. این تحقیق از نوع مطالعات توصیفی پیمایشی- همبستگي مي¬باشد و جامعه آماري آن را کلیه کارکنان دانشگاه بوعلی سینا به تعداد 777 نفر در سال تحصیلی 1392 تشكيل دادند كه با استفاده از نمونه-گيري تصادفی طبقه ای-نسبی260 نفر مطابق جدول کرجسی و مورگان انتخاب شدند. جهت گردآوری داده¬های مورد نیاز از دو پرسشنامه استفاده شد: پرسشنامه¬ی یادگیری سازمانی نیفه و پرسشنامه¬ی مدیریت استعداد.برای به دست آوردن روایی پرسشنامه¬ها از روش روایی محتوایی و صوری استفاده شد. ضریب پایایی محاسبه شده از طریق آلفای کرونباخ هم به ترتیب 952/0 و949/0 برآورد گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده¬ها از روش¬های آمار توصیفی مانند، فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار و آمار استنباطی؛ آزمون کالموگروف-اسمیرونوف، آزمون t، ضریب همبستگی پیرسون و تحليل رگرسیون گام به گام استفاده شده است. نتایج نشان داد که: وضعیت مدیریت استعداد و یادگیری سازمانی در دانشگاه بوعلی سینا همدان کمتراز حد متوسط است. همچنین نتایج بیانگر رابطه ی مثبت و معنادار بین مولفه های مدیریت استعداد با یادگیری سازمانی در جامعه مورد مطالعه می باشد. نهایتا اینکه از میان مولفه¬های مدیریت استعداد، مولفه¬های حفظ و نگهداری استعداد¬ها و توسعه¬ی استعداد¬ها می¬توانند یادگیری سازمانی را پیش¬بینی کنند.

کلید واژگان :

مدیریت استعداد، یادگیری سازمانی، کارکنان دانشگاه بوعلی سینا



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک