چکیده :

محيط پيچيده و پوياي فروشگاه ها سبب مي شود تا مشتريان برداشت هاي گوناگوني نسبت به وجهه و محصولات فروشگاه داشته باشند. فروشگاه ها بايد در مديريت تصوير خود در ذهن مشتري فعال باشند. تصويرسازي مطلوب و قدرتمند از فروشگاه نزد مشتري، موجد ارزش براي خرده فروش و نيز خريدار است. ارزش خرده فروشي در آگاهي، تداعي معاني، کيفيت درک شده و وفاداري نسبت به خرده فروش تجلي مي يابد. در اين پژوهش، تأثير ابعاد تصوير ذهني فروشگاهي بر ارزش خرده فروشي در حجم نمونه 250 نفري از مشتريان فروشگاه رفاه، مجموعه سيتي سنتر و کوثر با پرسشنامه مطالعه شد. 11 فرضيه، با تحليل مسير، به کمک نرم افزار ايموس آزمون شده است. نتايج پژوهش حاکي از تأثير 6 بعد تصوير ذهني فروشگاه بر ارزش خرده فروش و نيز تأثير مثبت ساير ابعاد ارزش خرده¬فروشي بر وفاداري به خرده فروش است. با توجه به پيشنهادات، مي توان ادراکات منفي تصوير ذهني خريدار نسبت به فروشگاه را تعديل نمود و جايگاه مطلوب را حفظ کرد.

کلید واژگان :

ارزش خرده فروشي، آگاهي از خرده فروش، تداعي هاي خرده فروش، تصوير ذهني فروشگاهي، کيفيت درک شده خرده فروش، وفاداري به خرده فروش



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک