مسئوليت اجتماعي شرکت يکي از مهمترين عوامل موثر بر عملکرد اجتماعي آن ميباشد و نقشي کليدي در واکنش هاي مصرف کننده نسبت به شرکت ايفا ميکند. هرچه شرکت توجه بيشتري نسبت به ابعاد مسئوليت اجتماعي خود داشته باشد، مشتريان و جامعه، واکنش بهتري نسبت به آن خواهند داشت و در نتيجه عملکرد اجتماعي شرکت بهبود مي يابد. هدف اصلي پژوهش حاضر تدوين مدل تاثيرگذاري مسئوليت هاي اجتماعي بر عملکرد اجتماعي و واکنش هاي مصرف کننده است. اين پژوهش از نظر هدف،کاربردي و از نظر ماهيت، توصيفي - پيمايشي و از نوع ميداني ميباشد. مباني نظري پژوهش، به روش مطالعه کتابخانه اي و داده هاي آن به وسيله نمونه گيري تصادفي و با پرسشنامه محقق ساخته با پايايي کلي 978 درصد بدست آمده است. جامعه آماري هدف اين پژوهش در بردارنده مديران و مشتريان اصلي شرکت هاي منتخب صنايع غذايي استان خوزستان است .نمونه پژوهش شامل540 نفراز مديران و مشتريان است که به طور تصادفي انتخاب شدهاند. براي پاسخ به سؤال پژوهش، بررسي فرضيهها و تجزيه و تحليل يافته هاي جمع آوري شده، از آمار توصيفي و آمار استنباطي با نرم افزارهاي SPSS وAmos استفاده شده است. بر اساس نتايج بدست آمده تمامي فرضيه هاي پژوهش در سطح اطمينان ۹۵ درصد تأييد شد. به علاوه، نتايج پژوهش نشان داد که مدل پژوهش با داده هاي جمع آوري شده از جامعه آماري مورد نظر برازش دارد. بدين ترتيب مسئوليت اجتماعي هم بطور مستقيم و هم با ميانجي گري عملکرد اجتماعي و واکنش هاي مصرف کننده بر عملکرد مالي تأثير ميگذارد.
کلید واژگان :صنايع غذايي، عملکرد اجتماعي، مسئوليت اجتماعي شرکت، واکنشهاي مصرفکننده
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک