چکیده :

هدف از این پژوهش تحلیل ارتباط رهبری تحول آفرین و درگیری شغلی کارکنان با میانجی گری توانمندسازی روان شناختی بود. پژژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ شیوة گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعة آماری کارکنان ادارة کل آموزش وپرورش استان کردستان است که تعداد آن ها 044 نفر می باشد. نمونه ای به حجم 601 آزمودنی به شیوة نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شژدند و مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامة رهبری تحول آفرین برنز و بس، توانمندسازی روان شناختی وتن و کمژرون ، و پرسشنامة درگیری شغلی کاننگو بود که روایی ظاهری و پایایی آن ها به ترتیب با استناد به نظر متخصصان و ضریب آلفای کرونباخ تأیید شد. تجزیه وتحلیل داده ها با آزمون های همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی ساده و چندگانه، و تحلیل مسیر انجام گرفت. نتایج نشان داد ترکیبی از مؤلفه های رهبری تحول آفرین نقش معنژ اداری در پژیش بینژی درگیژری شژغلی کارکنژان داشژتند . نتژایج همننژین نشژان داد توانمندسازی روان شناختی می تواند نقش میانجی را در ایجاد یا افزایش ارتباط بین مؤلفه هژای رهبژری تحژول آفژرین و درگیژری شژغلی کارکنان ایفا کند.

کلید واژگان :

توانمندسازی روان شناختی، درگیری شغلی کارکنان، رهبری تحول آفرین



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک