هدف تحقیق مورد نظر بررسی کارکردهای دانشگاه در فرایند توسعه پایدار از اقتصاد مقاومتی در نظام آموزش عالی ایران بوده است. روش تحقيق توصيفي از نوع پیمایشی می¬باشد و از طرفی دیگر توصیفی همبستگی از نوع روش تحلیل عاملی تاییدی بوده است. که در جامعه اعضا هیات علمی 5 دانشگاه کشور از جمله ارومیه، تهران، چمران اهواز، فردوسی مشهد و مازندران با نمونه¬گیری تصادفی طبقه¬ای و تعداد نمونه 263 نفری اجرا شده است. ابزار تحقیق مورد نظر پرسشنامه محقق ساخته با توجه به مقیاس لیکرت بوده است. روایی ابزار مورد نظر با توجه به نظر متخصصان(اعضا هیات علمی) و تحلیل تاییدی و پایایی آن با توجه به تحلیل آلفای کرانباخ مناسب گزارش شده است. روش تجزیه و تحلیل با استفاده از نرم¬افزار SmartPls و تحلیل تاییدی بوده است. نتایج نشان داده است که در تحلیل تاییدی مرتبه اول کلیه شاخص¬ها دارای بار عاملی بالای 6/0 بوده¬اند و نقش تعیین کننده¬ای بر سازه¬های خود دارند. در سازه مرتبه دوم کارآفرینی، اقتصاد دانش بنیان، توسعه منطقه¬ای و توسعه رقابت¬پذیری نقش تعیین کننده¬ای بر ارتقا بهره¬وری کل داشته¬اند و در تحلیل سازه مرتبه سوم، عدالت، محیط زیست و ارتقا بهره¬وری کل بر توسعه پایدار نقش تعیین کننده¬ای داشته¬اند. به طور کل مدل توسعه پایدار در حد قابل قبول مورد تایید قرار گرفته است.
کلید واژگان :اقتصاد مقاومتی، توسعه پایدار، عملکرد آموزش عالی، عدالت، محیط زیست، ارتقا بهره¬وری کل
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک