چکیده :

در پژوهش حاضر، تأثیر آموزش تمرینات تقویت حافظه شنیداری بر توانایی خواندن دانش-آموزان نارساخوان مورد بررسی قرار گرفت. نمونه پژوهش متشکل از، 30 دانش¬آموز پسر پایه دوم ابتدایی با نارسایی خواندن در شهر خاش بودند که به شیوه نمونه¬گیری هدفمند انتخاب و با روش تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. روش پژوهش، نیمه آزمایشی با طرح پیش¬آزمون-پس¬آزمون بود. آموزش تمرینات تقویت حافظه شنیداری بر روی گروه آزمایش در 10جلسه، هر جلسه 45 دقیقه اجرا شد. ابزار پژوهش، آزمون خواندن و نارساخوانی نما بود. داده-های به دست آمده با روش آماری تحلیل کواریانس(ANCOVA) مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت. یافته¬های پژوهش نشان داد که آموزش تمرینات تقویت حافظه شنیداری بر توانایی خواندن کودکان نارساخوان مؤثر است.

کلید واژگان :

آموزش تمرینات تقویت حافظه شنیداری، توانایی خواندن، نارسا خوانی، ناتوانی یادگیری



ارزش ریالی : 1200000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک