چکیده :

گردشگری شهری دارای نیروی بالا در جذب گردشگران و به تبع آن جذب منافع مالی و فرصت های شغلی است. بسیاری از شهرهای ایران از جمله بروجرد به دلیل بهره مندی از شرایط اقلیمی متنوع، نیروی بالایی را در جذب گردشگری شهری دارند که متاسفانه هنوز جایگاه مناسب خود را در این مقوله نیافته اند. دلایل مختلف برای این نقصان وجود دارد که در این میان یکی از مهم ترین و موثرترین دلایل، عدم رضایتمندی گردشگران می باشد. از اين رو، شناسايي سطح واقعي کيفيت خدمات ارائه شده به گردشگران، نخستين گام براي افزايش رضايت آن‌ها و در نتيجه توسعه پايدار اقتصاد گردشگري خواهد بود. يکي از روش‌هاي سنجش کارايي خدمات و تسهيلات موجود در يک ناحيه، ارزيابي نظر بهره برداران و استفاده کنندگان از اين خدمات است. . لذا تحقیق حاضر در پی بررسی عوامل تاثیرگذار بر رضايت‌مندي گردشگران از زيرساخت‌ها وکارکردهای گردشگري شهری بروجرد است. روش تحقیق روش ترکیبی(پیمایش و توصیفی – تحلیلی) می¬باشد. با بهره گیری از تکنیک KANO داده های تحقیق از طریق پرسشنامه نامه جانسن - وربک و تکنیک KANOطراحی شده است که با مراجعه به هتل‌ها و مهمانپذيرها و مراکز تجمع گرداشگران ، تعداد 130 نفر از اين گردشگران که در نوروز سال 1392 به اين شهرسفر کرده بودند، به روش در دسترس انتخاب و پرسشنامه‌ نزد آنان توزيع و تکميل گرديده است، نتایج پژوهش نشان داد، امنیت با ضریب رضایتمندی5692/0مهم ترین الزام اساسی، رستوران ها وتدارک غذا با ضریب رضایتمندی80/0مهم ترین الزام عملکردی و سیستم های ارتباطی (اینترنت، تلفن،...) با ضریب رضایتمندی 8230/0 مهم ترین الزام انگیزشی گردشگران می باشد.

کلید واژگان :

گردشگری شهری: رضایتمندی, کانو، بروجرد.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک