زمينه و هدف: خودپنداشتت ریايتی و تنيدتی تلصتيلی نمي مرمی در پيتترفت تلصتيلی داني آموزان ایفا میکند. این پژوهي با هدف بررسی تأثير آموزش خودآموزي کلامی بر تنيدتی تلصيلی و خودپنداشت ریايی دانيآموزان انجام ترفت. روش: روش پژوهي آزمایتتتتی و از نور ري پييآزمون - پسآزمون و پيگيري با تروه تواه استتتت. عامآه آماري شتتتامی تمامی 5331 بود. نمونه شامی 45 - دانيآموزان دختر دوره اول متوستهه مدار شترر ایلي ی ساستتان آاربایجان شر ی در سال تلصيلی 39 دانيآموز بود که به روش نمونهتيري خوشهاي چندمرحلهاي انتياب و به صورت تصادفی در دو تروه آزمایي س 05 نفر وتروه تواه س 05 نفر عایدهی شدهاند. ابزار عمعآوري دادهها پرستنامه تنيدتی تلصيلی موریس س 0550 و خودپنداشت ریايی مارش س 5335 بود کته آزمودنی هتا در مراحی پييآزمون، پسآزمون و پيگيري تكميی کردند. برنامه آموزش خودآموزي کلامی براي تروه آزمایي در هفت علسته اعرا شد در حالی که تروه کنترل چنين برنامهاي را دریافت نكرد. به منظور تجزیه و تلليی دادهها از روش تلليی واریانس با اندازهتيري مكرر استفاده شد. يافتهها: نتایج نتتتان داد که آموزش خودآموزي کلامی بر تنيدتی تلصتتيلی و خودپنداشتتت ریايتتی داني آموزان تأثير مآنادار دارد بازبينی دیداري نمودارهاي اثربيتتتی و اندازض يتتریث تأثير نيز بيانگر کاهي مآنادار نمرات تنيدتی تلصتتيلی و افزایي . P >5/ س 555 خودپنداشت ریايی در پسآزمون آزمودنیهاي تروه آزمایي بود و نتایج در مرحله پيگيري نيز حفظ شدند. نتيجهه گيري: بر استتتا نتتایج این پژوهي، می توان خودآموزي کلامی را به عنوان یك روش مؤثر در کاهي تنيدتی تلصتتتيلی و افزایي خودپنداشت ریايی دانيآموزان به کار برد.
کلید واژگان :خودپنداشت ریايی، تنيدتی تلصيلی، خودآموزي کلامی
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک