نوآوری باز تاکید میکند که سازمانها فقط بخشی از شایستگی مورد نیاز را در اختیار دارند و نیازمند دانش خارج از سازمان برای نوآوری هستند. رسانههای اجتماعی مهمترین ابزار برای دسترسی به این دانشاند. ادبیات موضوعی درباره رابطه رسانههای اجتماعی و نوآوری باز در طی سالهای اخیر افزایش داشته، اما در داخل کشور توجهی بدان نشده است، چنانکه به سختی میتوان به مقالهای فارسی در این باره دست یافت. هدف این مقاله معرفی نقش رسانههای اجتماعی به عنوان ابزاری برای نوآوری باز در شرکتهای کوچک و متوسط است. این تحقیق از نظر هدف، مروری، از نظر نوع، کیفی و با توجه نحوه گردآوری دادهها، کتابخانهای (مطالعات ثانویه از نوع فراترکیب) و مبتنی بر مطالعه منابع اطلاعاتی برخط است. مقاله ضمن مروری بر کاربرد رسانههای اجتماعی در نوآوری باز، چارچوبی برای نوآوری باز ارائه نموده و چالشهای بهکارگیریشان را مورد مطالعه قرار میدهد و در پایان نتیجه میگیرد حرکت پیشرو در همگرا کردن رسانههای اجتماعی و نوآوری باز، موجبات پیشرو شدن شرکت در حوزه فعالیتش را فراهم میسازد.
کلید واژگان :رسانههای اجتماعی، نوآوری باز، شرکتهای کوچک و متوسط
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک