مقدمه:با تقویت سازوکارهای راهبری شرکتی میتوان مدیران را به افشای موارد بیشتری از مسئولیت خود نسبت به جامعه تشویق کرد. همچنین، افشای بیشتر مسئولیتپذیری اجتماعی بهوسیله شرکتها، میتواند منجر به بالا بردن سطح پاسخگویی مدیران شرکت شود که این موضوع موجب تقویت سازوکارهای راهبری¬ شرکتی خواهد شد. بنابراین، میتوان بیان کرد که بین راهبری شرکتی و مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتها رابطهای دوطرفه وجود دارد. روش پژوهش:پژوهش حاضرکاربردی، ازنظرمنطق، استقرایی واز نظر بُعد زمانی،گذشتهنگر است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه شرکتهای پذیرفتهشده دربورس اوراق بهادار تهران دربازهزمانی 1394-1390 است. از آن جا که هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه متقابل بین متغیرهاستاز آزمون تشخیصپذیری و تحلیل نتایج با استفاده از معادلات همزماناستفاده شده است. یافتهها: نتایج پژوهش نشان میدهد که راهبری شرکتی تأثیر مثبت و معناداری بر مسئولیتپذیری اجتماعی و مسئولیتپذیری اجتماعی نیز تأثیر مثبت و معناداری بر راهبری شرکتی دارد. نتیجهگیری:شرکتها برای ارسال علامت مثبت به بازار سرمایه میتوانند راهبری شرکتی خود را تقویت کنند که این امر موجب بهبود مسئولیتپذیری اجتماعی آنها خواهد شد. همچنین، با افشای بیشتر مسئولیتپذیری اجتماعی و افزایش انتظار از آنها، باید راهبری شرکتی را تقویت کنند تا بتوانند سطح پاسخگویی مناسبی داشته باشند.
کلید واژگان :راهبری شرکتی، مسئولیتپذیری اجتماعی، معادلات همزمان.
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک