اين پژوهش با هدف بررسي اثربخشي سبك زندگي مبتني بر مهدويت در بهزيستي روان شناختي و معنوي دانش آموزان پسر سال سوم دوره اول متوسطه آموزش و پرورش ناحيه يك شهر اردبيل صورت گرفته است. جامعه آماري اين پژوهش، همه دانش آموزان پسر سال سوم دوره اول متوسطه در سال 1393 را دربر مي گيرد كه پيش آزمون بر روي 120 نفر از آنان اجرا شد و از بين آن ها 46 نفر دانش آموز كه پايين ترين نمره را در آزمون سبك زندگي اسلامي كسب كردند، به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند. سپس افراد نمونه به صورت تصادفي در دو گروه «آزمايش» و «گواه»، جايگزين شدند. ابزار اندازه گيري اين پژوهش، شامل پرسش نامه هاي سبك زندگي اسلامي فرم كوتاه كاوياني، بهزيستي روان شناختي ريف و بهزيستي معنوي دهشيري بود. طرح تحقيق از پيش آزمون _ پس آزمون را گروه كنترل و پي گيري بر عهده داشت. آموزش سبك زندگي مبتني بر مهدويت، در هشت جلسه پنجاه دقيقه اي، فقط در مورد گروه آزمايش اعمال شد. براي تجزيه و تحليل داده هاي آزمون، از روش آماري تحليل واريانس (MANCOVA) با استفاده از نرم افزار SPSS20 استفاده شد و نتايج تحقيق نشان داد آموزش سبك زندگي مهدوي مي تواند باعث افزايش بهزيستي روان شناختي و معنوي دانش آموزان شود. همچنين سنجش ماندگاري پژوهش نيز همين نتيجه را نشان داده است.
کلید واژگان :سبك زندگي مبتني بر مهدويت، بهزيستي روان شناختي، بهزيستي معنوي، دانش آموزان پسر
ارزش ریالی : 600000 ریال
با پرداخت الکترونیک