چکیده :

بازاریابی اینترنتی، یکی از مفاهیم نوظهوری است که نقش ویژه‌ای در دستیابی به اهداف ویژة بازاریابی دارد. در این پژوهش تلاش شده است عوامل تعیین‌کننده و پیامدهای کلیدی توانایی‌های بازاریابی اینترنتی شناسایی شود. جامعة آماری شامل کلیة کارکنان شعب بانک سپه در سطح شهر اردبیل به تعداد 191 نفر است. براساس جدول مورگان، حجم نمونة 125 نفر به دست آمد که براساس روش نمونه‌گیری تصادفی ساده توزیع شده و به‌صورت تکمیل‌شده از بین کارکنان شاغل در شعب مختلف بانک سپه جمع‌آوری شده است. گردآوری داده‌های لازم با پرسشنامة استاندارد‌هایس (2011) انجام گرفته و روایی آن براساس روایی محتوایی و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ بررسی شده است. آزمون مدل پژوهش براساس روش معادلات ساختاری و نرم‌افزار AMOS انجام گرفته است. نتایج نشان می‌دهد توانایی بازاریابی اینترنتی تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد مشتری، عملکرد بازار و عملکرد مالی دارد. همچنین بازاریابی اینترنتی در ارتباط بین ویژگی‌های شرکت، ویژگی‌های خدمات و ویژگی‌های محیطی و عملکرد شرکت نقش واسطه‌ای دارد.

کلید واژگان :

بازاریابی اینترنتی ،بانک سپه ،ویژگی‌های شرکت ،ویژگی‌های کلان محیطی ،ویژگی‌های محصول



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک