چکیده :

یکی از شایع ترین اختلال های رفتاری کودکان ونوجوانان که بیشترین پژوهش ها را به خود اختصاص داده است ، اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی ADHD است .اختلال نارسایی توجه /بیش فعالی،یک اختلال زیستی و عصب شناختیاست که 2 تا 7درصد دانش آموزان را دربرمی گیرد .ADHD بیش از هر اختلال دیگر باعث می شود که آموزگاران مدارس عادیاقدام لازم را برای ارجاع این دانش آموزان به مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی به عمل آورند.لذا استفاده از راهکارهاو رویکردهای درمانی و آموزشی مناسب و اقدام به موقع همراه بامدیریت رفتار در کلاس می تواند اختلالات رفتاریو یادگیری این دانش آموزان را مرتفع نماید .

کلید واژگان :

رفتار، راهبردهای آموزشی،اختلال نارسایی، بیش فعالی



ارزش ریالی : 1200000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک