چکیده :

در اين مقاله كنترل سيستم تعليق فعال 1/4 خودرو با عملگر هيدروليكي و با محوريت مد لغزشي، توأم با يك رويكرد تطبيقي انجام گرفته است. علت استفاده از كنترل مقاوم مد لغزشي، مقابله با انواع عدم قطعي تهاي ناشي از اثر اغتشاشات خارجي يا هرگونه رفتار غير خطي موجود در سيستم است. در روش پيشنهادي، سطح لغزش با استفاده از يك استراتژي بهينه، جهت حداقل سازي يك تابع هزينه استخراج مي شود كه نتيجه آن يك سطح لغزش لگاريتمي است. دليل پيشنهاد الگوريتم تطبيقي در اين مقاله، وجود عدم قطعيت هاي غير خطي، تغييرپذير با زمان و داراي كران نامشخص در سيستم است. لازم به ذكر است كه روش ارائه شده، ضمن آن كه تأثيرات ناشي از عدم قطعيت پارامتري و همين طور اغتشاشات خارجي بر عملكرد سيستم را به طور چشم گيري كاهش مي دهد، پايداري سيستم كنترلي لغزشي- تطبيقي را بر پايه تئوري پايداري لياپانوف به اثبات مي رساند.

کلید واژگان :

سطح لغزش لگاريتمي، سيستم تعليق فعال، عدم قطعيت، كنترل تطبيقي، مد لغزشي.



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک