چکیده :

اين مقاله به معرفي يك روش كنترل روشن-خاموش مبتني بر دادههاي ترافيكي و سيستم اطلاعات جغرافيايي به منظور كاهش هرچه بيشتر مصرف سوخت در خودروهاي تركيبي الكتريكي ميپردازد. سادگي محاسبات، قوام نسبي و همچنين بهره وري بالاي براي موتور احتراق داخلي در اين روش از جمله مزاياي آن محسوب مي شوند. در اين روش با توجه به اطلاعات مسير، نقطه ي تعادل B شارژ و دشارژ باتري محاسبه ميشود كه ميتواند محلي براي تصميم گيري روشن يا خاموش شدن موتور احتراق داخلي باشد. به منظور حذف نوسانات بالا در عملكرد موتور احتراق داخلي كه ممكن است در اين روش پديد آيد روش اصلاح شده با جابه جا كردن موقت نقطه تعادل با توجه به شرايط كاري موتور، امكان پياده سازي عملي اين روش را افزايش داده است. همچنين با تكرار محاسبات در طول مسير و نيز وزن دهي به داد هها براساس قابليت اعتماد آن ها قوام آن نيز نسبت به خطاي اطلاعات مسير بسيار افزايش يافته است.

کلید واژگان :

اطلاعات مسير، روش روشن – خاموش، نقطه تعادل B



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک