چکیده :

فیلیپ کاتلر میگوید کاربرد پیوسته از یک رنگ خاص به ماندگاری و جا افتادن نام بازرگانی کمک می کند. رنگ یکی از ابزارهای مهم بازاریابی در فروش بسیاری از محصولات به خصوص محصولات مصرفی است. از آنجا که بسیاری از خریدها درمراکز بزرگ و زنجیره ای بدون هیچ گونه برنامه ریزی قبلی انجام می گیرد، نقش رنگ در جلب توجه خریداران بسیار مهم است . بسته ای می تواند در جذب مشتری موفق باشد که زیبا و جذاب طراحی و رنگ آمیزی شده باشد. رنگ اولین چیزی است که بیننده از دیدن بسته بندی یک کالا درک میکند ، شکلها و نوشته ها بعد از رنگ سبب جذب بیننده میگردند. به همین دلیل رنگ یکی از مهمترین عوامل انگیزشی در خرید محصول است. نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد استفاده به جا از رنگ ها در طراحی و بسته بندی کالاها می باشد. مصرف کننده باید قادر به تشخیص ارتباط میان محصول و استفاده آن در اولین نگاه باشد. باید توجه داشته باشیم که رنگ ها سریع ترین و مستقیم ترین وسیله برای دستیابی به این هدف هستند چرا که مشتری را در اولین نگاه جذب میکنند و هدف محصول را به مشتری می رسانند. رنگ‏هایی که در بسته بندی به کار می‏رود بسیار مهم‏ هستند ، حتی از جملاتی که مورد استفاده قرار می‏گیریند، اثر گذارتر هستند. به این سبب که رنگ‏ها و طرح‏ها توجه مشتریان را جلب می‏کنند و باعث می‏شوند که مخاطبان بیشتری کالاهای شما را ببینند. روانشناسان معتقدند رنگ می‏تواند تا ۶۰ درصد پذیرش یا انتخاب محصولات یا خدمات موثر باشد. به این مثال توجه کنید: شما یک طرح سیاه و سفید و یک طرح با رنگ‏های آبی و زرد و سیاه می‏بینید، کدام یک از این دو طرح را اول می‏بینید؟ آیا شما اول طرح سیاه و سفید را می‏بینید؟

کلید واژگان :

رنگ، روانشناسی رنگ، بسته¬بندی، بازاریابی، فروش



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک