هدف از پژوهش حاضر به بررسی جایگاه برنامه درسی در شادکامی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان دلفان در سال تحصیلی 97-96 می باشد . پژوهش حاضر از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی محسوب می شود . جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه معلمان دوره ابتدایی شهرستان دلفان می باشند . با استفاده از جدول مورگان تعداد 254 نفر از افراد جامعه به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونهگیری در پژوهش حاضر از نوع روش پیمایشی می باشد .یافته های پژوهش نشان ميدهد، ضريب همبستگي پيرسون محاسبهشده (879/0) در سطح خطاي 01/0=α معنيدار است (01/0>sig)، لذا فرض Ho رد و فرض H1 مورد تائيد قرار ميگيرد؛ بنابراين چنين استنباط ميشود که با اطمينان بالاي 99 درصد بین جایگاه برنامه درسی در شادکامی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان دلفان در سال تحصیلی 97-96رابطه مثبت (مستقیم ) وجود دارد؛ يعني با افزايش نمرات شادکامی و موفقیت تحصیلی در بين معلمان دوره ابتدایی شهرستان دلفان، نمرات برنامه درسی نيز افزايش مييابد. بر اين اساس فرضيه فوق مورد تائيد قرار ميگيرد.
کلید واژگان :برنامه درسی ، شادکامی ، موفقیت تحصیلی ، دانش آموزان دوره ابتدایی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک