اين پژوهش با هدف بررسي نقش مكانيزم هاي يادگيري سازماني در رفتار اشتراك دانش معلمان در سال تحصيلي 93-1392 اجراء شده است. جامعه آماري پژوهش متشكل از كليه معلمان مدارس دوره اول متوسطه شهرستان اردبيل (ناحيه 1 و 2) است كه با استفاده از فرمول كوكران 250 معلم به روش تصادفي ساده مورد آزمون قرار گرفتند. براي گردآوري داده ها از دو پرسشنامه به ترتيب مكانيسم هاي يادگيري سازماني آرمسترانگ و فولي و رفتار اشتراك دانش بر گرفته از پژوهش مجيد كه پايايي آنها به ترتيب 79/0 و 86/0 مي باشد استفاده شده است. دادههاي گردآوري شده با استفاده از روشهاي آماري T تك نمونهاي، ضريب همبستگي پيرسون و تحليل رگرسيون چندگانه به روش گام به گام تجزيه و تحليل شد. نتايج حاصل نشان داد وضعيت مكانيزم هاي يادگيري سازماني، رفتار اشتراك دانش در مدارس دوره اول متوسطه شهرستان اردبيل با ميانگين متوسط به بالا است. همبستگي حاصل از فرضيههاي تحقيق نيز نشان داد بين ابعاد مكانيزم هاي يادگيري سازماني با رفتار اشتراك دانش رابطه مثبت و معناداري وجود دارد و نتايج تحليل رگرسيون چندگانه نشان داد كه از ميان ابعاد مكانيزمهاي يادگيري سازماني، به ترتيب تعيين نيازهاي رشد و يادگيري و تامين آن پيش بيني كننده مناسبي براي رفتار اشتراك دانش معلمان است.
کلید واژگان :مكانيزم هاي يادگيري سازماني، رفتار اشتراك دانش، معلمان
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک