چکیده :

اهمیت نام تجاری و تاثیر آن در فروش محصولات و خدمات بطور فزاینده¬ای در حال گسترش است و آگاهی از شخصیت نام تجاری و ابعاد آن برای همه موسسات حائز اهمیت می¬باشد. به همين دليل در تحقیق حاضر به شناسائی ابعاد شخصیتی نام تجاری پرداخته شده و تاثیر شخصیت نام تجاری را بر رضایت، ارزش ادراکی، اعتماد و وفاداری به نام تجاری را مورد بررسی قرار می¬دهد. با استفاده از پرسشنامه، نظرات 212 نفر از کاربران شركت ایرانسل جمع¬آوری گردید. جهت تحلیل داده¬ها از تحلیل عاملی و مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی چهار بعد را برای شخصیت نام تجاری ایرانسل معرفی مي¬نمايد. نتایج تحقیق حاکی از تاثیر مثبت و معنی¬دار شخصیت نام تجاری بر رضایت و ارزش ادراکی و همچنین تاثیر معنی¬دار رضایت بر اعتماد و وفاداری، و ارزش ادراکی بر رضایت و وفاداری مشتريان است. لذا موسسات خدماتی بايستي با تمرکز بر ارتباطات و دستيابي به روابط عمومي اثربخش به ایجاد و حفظ شخصیت نام تجاری مطلوب اقدام نمایند. چراكه ارتباطات نقش حياتي در خلق و حفظ شخصيت نام تجاري دارد.

کلید واژگان :

شخصیت نام تجاری، اعتماد، وفاداری، رضایت، ارزش ادراکي، خدمات



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک