چکیده :

در روند پرشتاب جهاني، رسانه ها و فناوري های ارتباطي با سرعتي غير قابل تصور پيشرفت نموده و تمام سطوح فعالیت های انسانی را تحت سيطره خود قرار داده اند. هدف از پژوهش حاضر، بررسی نگرش مدیران و متخصصان ورزش، گردشگری و رسانه های ورزشی درباره نقش رسانه های جمعی در توسعه گردشگری ورزشی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران و متخصصان ورزش، گردشگری و میراث فرهنگی و رسانه های ورزشی در شهر تهران بودند که با در نظر گرفتن 500 مدیر و متخصص در هر حوزه با استفاده از فرمول کوکران و با 0.05 ضریب خطا 306 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شد که شامل 102 متخصص در هر زمینه بود. ابزار پژوهش، به خاطر عدم دسترسي به پرسشنامه استاندارد که با اهداف اين پژوهش سازگار و منطبق باشد، پرسشنامه اي محقق ساخته بود که پس از تایید روایی توسط اساتید مدیریت ورزشی و گردشگری در یک مطالعه مقدماتی بین 30 نفر از آزمودنی ها توزیع و پایایی آن (0.89:α) گزارش داده شد. پس از توزیع و جمع آوری پرسشنامه ها، داده های 267 پرسشنامه برگشتی توسط نرم افزار های SPSS V.21 با استفاده از آزمون کولموگروف اسمیرنوف و فریدمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج آزمون کولموگروف-اسمیرنف نرمال نبودن توزیع داده ها را نشان می¬داد. نتایج آزمون فریدمن نشان می داد که رسانه های جمعی بیشترین نقش را به ترتیب در «آموزش نیروی انسانی در گردشگری» با میانگین رتبه ای 5.79 و «بازاریابی گردشگری» با میانگین رتبه ای 5.63 دارند.

کلید واژگان :

رسانه های جمعی، گردشگری ورزشی، رسانه های نوین، اینترنت، تلویزیون



ارزش ریالی : 600000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک