چکیده :

هدف از پژوهش حاضر، بررسي عوامل مؤثر بر پذيرش فناوري اطلاعات توسط هنرآموزان هنرستانهاي کشاورزي در استان کرمانشاه با استفاده از مدل پذيرش فناوري مي باشد. اين پژوهش از نوع تحقيقات پيمايشي است که براي گردآوري اطلاعات از پرسشنامه ترجمه شدهي ديويس استفاده گرديد. به منظورسنجش روايي پرسشنامهي مذکور از روش ترجمهي معکوس بهرهگرفته شد. اعتبار اين پرسشنامه توسط پانل متخصصان تاييد گرديد، و پايايي آن به وسيله ي آزمون آلفاي کرونباخ براي کليه ي بخش ها بالاتر از 7/0 محاسبه شد. جامعة آماري اين مطالعه را 52 نفر از هنرآموزان هنرستانهاي کشاورزي در شهرستانهاي کرمانشاه ، اسلام آباد غرب، سنقر، روانسر، قصرشيرين و بيستون تشكيل دادهاند که با توجه به محدود بودن جامعه از روش سرشماري استفاده گرديد. نتايج حاصل ازتحليل مسير نشان داد که متغيرهاي برداشت ذهني از مفيد بودن و نگرش به استفاده از فناوري اطلاعات اثر مثبت ومعني داري بر تصميم به استفاده از فناوري اطلاعات داشتند، وتصميم به استفاده از فناوري اطلاعات نيز اثرمثبت و معني داري بر استفاده از فناوري اطلاعات داشت. همچنين برداشت ذهني ازآساني استفاده از فناوري اطلاعات بر نگرش به استفاده از فناوري اطلاعات اثر مثبت ومعنيداري داشت. نتايج اين مطالعه ميتواند دستاوردهايي براي برنامهريزان آموزش متوسطهکشاورزي داشته باشد، بدين صورت که سياست‌گذاران آموزش متوسطه‌ي کشاورزي مي‌توانند مفيد بودن فن‌اوري اطلاعات را در فرآيند ياددهي- يادگيري به هنرآموزان متدکر شوند و از طرفي آموزش درحد تسلط مي‌تواندآساني استفاده از فناوري اطلاعات را در هنرآموزان تقويت نمايد.

کلید واژگان :

فناوري اطلاعات، مدل پذیرش فناوری، هنرستان کشاورزي



ارزش ریالی : 350000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک