در دهه هاي اخير، به دليل افزايش رقابت ميان سازمان ها در توسعة محصولات، خدمات و بازارهاي جديد، نرخ ايجاد و توسعة تكنولوژيهاي نوين ب هشدت افزايش يافته است. در چنين شرايط رقابتي، چالش اصلي شركت ها، توسعه يا كسب تكنولوژي هاي صحيح براساس اهداف سازمان است. از اين رو مطالعه پيش رو تلاش دارد تا بر اساس مدل پيشنهادي خود كه با استفاده از يك روش پژوهش آميخته به دست آمده است، مقياسي را براي ارزيابي تكنولوژي ها در صنعت ارتباطات سيار ارائه دهد. در اين پژوهش مدل اوليه بر مبناي مرور ادبيات مديريت تكنولوژي و انجام مصاحبه هاي نيمه ساختاريافته با مديران ارشد تكنولوژي ارائه مي شود. سپس با استفاده از تحليل عامل اكتشافي و تأييدي اعتبار مدل و مقياس نهايي سنجيده مي شود . يافته هاي پژوهش نشان مي دهد كه ابعاد فني، دانش تكنولوژي ، بازار، استراتژيك و مالي با ارزيابي تكنولوژي هاي ارتباطي در صنعت ارتباطات سيار ايران، همبستگي داشته و در اين ميان بعد معيارهاي دانش تكنولوژي بيشترين اهميت را داشته و پس از آن ابعاد معيارهاي استراتژيك و بازار قرار دارند.
کلید واژگان :ارزيابي تكنولوژ ي، تحليل تم، تحليل عامل اكتشافي، تحليل عامل تأييدي، صنعت ارتباطات سيار.
ارزش ریالی : 1200000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 3142572713612198
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : پذیرفته شده در مجلات Scopus ,ISI با 4>IF>
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : مجله مدیریت فناوری اطلاعات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
- IF مجله :
- ISSN : 1019-3871
- تاریخ ثبت : 1393/12/16 14:48:56
- ثبت کننده : محمد میرکاظمی مود
- تعداد بازدید : 384
- تعداد فروش : 0