اين تحقيق تلاش دارد در محيط ديجيتال با تحليل چگونگی تغيير رفتار مطالعه در 10 سال گذشته، رفتارِ مطالعه را مورد بررسی قرار دهد. در اين تحقيق، روشهای پژوهش پيمايشی و تحليلی، بهکارگرفته شده است. با افزايش مقدار زمان صرفشده برای خواندن مدارک الکترونيکی، نوعی رفتارِ مطالعه از روی صفحه نمايش، در حال پيدايش است. رفتارِ مطالعه از روی صفحه نمايش با صرف زمان بيشتر برای مرور و نگاه اجمالی، تشخيص کليدواژهای، مطالعه تکباره، خواندن غيرخطی، و مطالعه گزينشیتر مشخص میشود، در حالیکه زمان کمتری برای خواندن عميق، و خواندن متمرکز صرف میشود. به کاهش توجه مستمر نيز اشاره شده است. يادداشتنويسی و پررنگ نمودن در هنگام خواندن، فعاليت معمول در محيط چاپی است. اما اين الگوی «سنتي» هنوز به محيط ديجيتال در هنگامی که افراد، مدارک الکترونيکی را مطالعه میکنند انتقال نيافته است. در اين مقاله تبعات مترتب بر تغيير در رفتارِ مطالعه مورد بحث واقع شده، و جهتگيریهايی برای تحقيقات آينده پيشنهاد گرديده است.
کلید واژگان :خواندن، رفتار، رسانههای چاپی، رسانههای الکترونيکی،
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک